nattisss

Alla inlägg under mars 2012

Av Nattisss - 15 mars 2012 11:00

Precis som texten säger "Today I don't feel like doing anything" ska jag bara sitta hemma och ta hand om hundarna och läxorna!

Ja, för ungefär en månad sedan sa lärarna "åker ni med till Uppsala för att kolla på universiteten så kommer ni få ledigt från skolan en dag"... Iallafall så skrev typ hela klassen upp sig för att slippa skolan en hel dag... Men vi var typ 5 styckna som inte skrev upp oss så vi var ju redo att gå i skolan, men igår fick alla vi 5 ett sms om att alla lektioner var inställda för att vi var för få människor som skulle stanna kvar i skolan så vi fick ledigt en hel dag.   Det tackar man inte direkt nej till! 

Så nu har jag gjort det mamma bad mig om innan hon åkte till skolan i morse så nu är det dags att ta tag i läxorna så man får lite gjort medan man är borta från skolan! Men först ska jag fixa i ordning dem så jag inte tar fel uppgifter till fel ämne! Struktur är bra att ha, men innan allt så blir det snart lunch för att få energi att orka göra läxorna... 


Jag glömde berätta att min underbara pojkvän kom och hämtade mig igår efter min lektion! Varannan onsdag har jag baslektion, det är en schemalagd lektion efter schema tid! Jag har lektion mellan 19:00 och 19:55 lite jobbigt men det är bara varannan vecka så det är rätt lugnt ändå! Men iallafall så kom han och hämtade mig för att jag inte orkade åka buss hem efter att haft körlektion och baslektion! Det är vad jag kallar gullig pojkvän!


Senare mitt i allt får det bli en långpromenad för att det är så fint väder ute! Solen lyser och det är helt underbart att snön snart är borta! Hoppas att det inte blåser lika mycket som igår  


Nej nu ska jag börja fixa med läxorna och bestämma vad jag ska äta till lunch! 

Av Nattisss - 13 mars 2012 20:31

Nu har det ju hänt rätt mycket sen jag skrev sist!


Jag har ju varit hos läkaren och röntgat käken och dom hittade inga fel på mig, men som dom flesta vet så syns inte reumatiskt på varken blodprov eller röntgen... Smärtan har iallafall försvunnit och det är jag extremt glad över! Dock har jag fortfarande huvudvärk men jag har slutat äta tabletter och hoppas på att den ska försvinna ändå.


Jag tvingade även en kompis till mig och min pojkvän att köra mig till sjukhuset för en och en halv vecka sen för att jag inte ville åka dit ensam ifall att läkarna skulle skära i min panna (jag hade ju en plupp där som gjorde ont). Läkarna ville egentligen inte göra det men jag bad dom göra det iallafall för jag tröttnat på att det gör ont så fort man kommer åt. Sen är det inte speciellt enkelt att sova två i samma säng utan att någon kommer åt den minst 3 ggr per natt... Men men dom tog bort den och jag fick ha ett plåster i pannan i 1 vecka... Under den veckan fick jag höra av flera mindre barn som säger till sin mamma "kolla vad hon har i pannan, man får inte slåss"... Vad jag vet har jag aldrig varit med i ett slagsmål. Iallafall så tog det typ 5 minuter sen var allt färdigt och det kändes rätt konstig att känna hur dom höll på och skar i pannan samtidigt som det inte gjorde ont.. Men nu har jag ett ärr i pannan som är typ ½cm långt och typ 2-3mm brett, just nu är det ju rött men om ett tag kommer det vara vitt och inte synas speciellt mycket.


Jag har även legat hemma med feber, hosta och snorignäsa i typ en vecka... Jag har inte haft feber på 3 ÅR och helt plötsligt skulle jag få det och missade ganska mycket i skolan men det är bara att plugga järnet nu så jag klarar provet och blir klar med alla uppsatser! Jag har för första gången i mitt börjat ta tag i skolan för att sedan slippa den efter studenten... Hmm, på tal om studenten så ska jag börja göra student kort som jag kan skicka till alla i familjen/släkten så får jag väl se vilka som tänker dyka upp sedan... 


Nej, nu ska jag kolla klart på tv och sedan gå och lägga mig! Skolan tar alla krafter och imorgon har jag först skola, sen har jag körlektion och efter det baslektion så jag är hemma typ kl 21 imorgon efter att jag haft alla lektioner jag ska ha och tagit bussen hem som känns som en evighet på kvällarna!

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards