nattisss

Alla inlägg under augusti 2013

Av Nattisss - 19 augusti 2013 17:16

Jag har insett hur stor skillnad det är på mig nu och för något år sedan. 

När jag gick i gymnasiet sket jag i läxorna och tänkte att jag gör dem senare, men det blev aldrig av och till slut satt man där sista dagen och gjorde läxorna. I och för sig så jobbar jag bättre under press men det är ingen rolig känsla när man måste göra det i ett ämne man inte alls tycker om. 

Tillbaka till nu tid. Jag går ju ett projekt via arbetsförmedlingen som heter 16-24, det innebär att vi får lära oss att skriva ansökningshandlingar, kartlägga både positiva och negativa åsikter och hur vi ska motivera dem och vi får även lära oss att intervjua varandra så vi får ett flyt i det. Men varje dag har vi läxor att göra och vi slutar senast 14:30 ganska tidigt tycker de flesta som inte går projektet men det blir ganska jobbigt på dom timmarna vi har och man är ofta trött när man kommer hem. Vi har dessutom träning en dag i veckan och det är sjukt kul. Just nu börjar gruppen minska för vissa börjar plugga och vissa har fått jobb. Jag hade aldrig trott att jag skulle göra så mycket på så kort tid, jag är stolt över mig själv att jag lyckats tagit tag i mig själv och verkligen gör allt så det blir färdigt i tid och blir bra gjort. Jag hade inte trott för ett år sedan att jag skulle klara detta. Jag antar att man någongång växer upp.


Det var allt för idag. Nu ska jag laga mat, baka och fortsätta tvätta!


// Nattis

Av Nattisss - 11 augusti 2013 08:05

Ja, idag fyller jag som sagt 20. Ingen stor grej egentligen, man får gå på systemet och dricka alkohol på Gröna Lund. Typ alla som ska fylla 20 är taggade på att få handla på systemet, men inte jag. Jag tycker att det känns som en helt världelös grej att tagga till. Alltså missförstå mig rätt men det känns som en frihet att få handla där själv när man vill ha något så slipper man be någon för att man inte kan handla själv. Iallafall är det inte något jag längtat efter här i livet.


Idag ska jag inte göra speciellt mycket, jag har Klara här som ska sminka mig för idag ska jag och mannen i mitt liv till Stockholm för att äta en fin middag och sedan gå och se Tenacious D på Gröna Lund. Det ska bli sjukt mysigt att få umgås med honom lite igen. Han har jobbat hela veckan men tar lite ledigt idag för min skull.       


Igår var först min mormor här på dagen och sedan på kvällen kom mamma + familj, morfar med fru och mammas mans föräldrar och syster +  systerns flickvän. Vi hade det mysigt. Åt lite middag och pratade en massa, en bättre dag helt enkelt   


Jag fick massa fina presenter och jag super nöjd!


Tack så mycket alla som kom och tack Klara för att du tar dig tiden till detta. 


Fred och kärlek 


// Nattis

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards