nattisss

Alla inlägg under mars 2015

Av Nattisss - 10 mars 2015 09:40

Ja det här med att sova.
Alva har hittills inte somnat om man inte vaggar henne i famnen. Oftast har hon varit övertrött så det är en kamp att få henne att sova för det ska skrikas och fajtas med armarna först en stund innan hon trycker ansiktet i armhålan på mig och somnar.
Ibland lyckas man få henne att somna utan fajt och då har hon inte hunnit bli övertrött ännu, men det är svårt att veta när hon borde sova för hon tycker det är kul att ligga i babygymet och prata med sakerna som hänger där.
Igår var det världens kamp att få henne att sova då hon vart vaken för länge, efter mycket om och men fick jag henne att somna runt ~20, så det blev middag för min del vid kvart i nio ungefär.
Nyss la jag henne i fåtöljen som hon för övrigt älskar just nu. La snutten mellan hennes armar och bredvid ansiktet, stoppa nappen i munnen och strök henne på huvudet tills hon somnat. Ingen kamp, inget fajtande och inget skrik. Jag är så glad att man lär sig förstå deras signaler bättre och bättre.
För övrigt så blir hon 11 veckor idag <3

Nu ska jag äta lite frukost medan Alva sover :)

//Nattis

Av Nattisss - 5 mars 2015 21:48

Som rubriken säger så gör vi framsteg här hemma. Mest Alva, men även jag gör framsteg med att inte sitta och kolla på henne medan hon sover ;) 

För att återgå till att Alva gör framsteg. Hon har äntligen acceptera att ligga på mage på golvet/skötbordet för att träna nacken, innan gick det bara om hon låg mage mot mage på mig. Hon har dessutom börjat "prata" mycket mer. Det bästa är att hon ler tillbaka om man ler mot henne, detta leende är det vackraste och mest hjärtsmältande leendet enligt mig. (Ja, jag är partisk)   


Just nu är hon inne i en fas då hon vägrar somna... Oavsett om man vaggar henne, låter henne ligga med snutten och nappen, ligger bredvid henne eller om man försöker få henne att somna i samband med att hon äter. Jag har insett att gå runt i huset är det enda som funkar just nu. Men alltså dum att klaga egentligen, jag får ju lite motion. Har även insett att vaknar hon när man lägger ner henne så kan man lägga handen i närheten av hennes ansikte så somnar hon om efter ett litet tag om hon är riktigt trött.

Just idag var hon överrstimulerad efter att ha åkt bil och vart för att träffa Håkan, så idag var det svårt att få henne att somna. Men skam den som ger sig, nu har hon sovit ungefär 1 timme och 40 min. Min pizza som en gång var varm lyckades jag äta när den blivit kall... Det är som det är, är hon nöjd är jag nöjd.


Nej, dags att göra lite nytta så man kan gå och lägga sig sedan. Det är ju trots allt fredag imorgon igen. Denna vecka har gått hyfsat fort ändå. 


//Nattis    

Presentation


Hej!
Tänkte berätta om min vardag.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards